E-commerce dla sprzedaży B2B, czyli jakość tkwi w detalach

Skuteczna sprzedaż internetowa w B2B wymaga innych założeń niż projekt, który skierowany jest do klienta detalicznego. Współpraca dwóch marek to zarówno większy wolumen jak i sprzedaż – a co za tym idzie inne wymagania techniczne.

Platforma B2B, w przeciwieństwie do typowego sklepu internetowego, uwzględniać musi specyfikę sprzedaży hurtowej czy opartej na systemie wielu zamówień i zbiorczym fakturowaniu. Stąd duże znaczenie np. integracji danych z systemem ERP czy odpowiednio skonstruowana siatka umów – zarówno handlowych jak i dotyczących polityki rabatowej. Łączenie poszczególnych aplikacji, tworzenie z nich zwartego ciągu umożliwiającego w trybie rzeczywistym na modyfikacje danych i swobodny przepływ informacji musi iść w parze z ponadprzeciętnym zabezpieczeniem. Platformy B2B to rozwiązania szczególnie cenne od strony know how, polityki cenowej, stanów magazynowych czy wysokości zamówień. Tu jakość i ostateczny efekt działania tkwi w szczegółach – łańcuch jest tak mocny jak mocne są okazują się jego poszczególne ogniwa. 

Warehouse Management System ma znaczenie

Tworząc platformy handlowe dla B2B warto sięgać nie tylko po podstawowe rozwiązania, ale indywidualizowane i zaawansowane technologie. To np. hierarchia kontrahentów – struktura skutecznie wyodrębniająca kluczowych partnerów wraz z dostosowaniem uprawnień do ich obsługi poprzez odrębnych pracowników. Naturalnym elementem są też indywidualizację cennikowe czy rabatowe oraz różnorodność ich wariantów. Ceny w B2B muszą różnić się w zależności od tradycji w relacjach podmiotów, miejsca dostawy czy innych uwarunkowań. Nie ma tu miejsca na ogół; rynek zdobywa się szczegółowością i zaawansowaniem rozwiązań technicznych. 

W te założenia wpisuje WMS. Warehouse Management System – system zarządzania magazynem dostosowany do konkretnych potrzeb firmy – to nie tylko skuteczna kontrola nad przebiegiem obrotów. Przekłada się przede wszystkim na ograniczenie ryzyka błędów czy sprawną koordynację.

Wszystko sprowadza się do automatyzacji procesów oraz swoistej logiki użytkowej – to platforma B2B ma zadbać o to, by sprzedaż w szerszym wymiarze odbywała się płynnie na każdym etapie obsługi: od zamówienia po wysyłkę i księgowość dokumentacji. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *