Jak projektować dla użytkownika, czyli UI i UX design.

Podczas tworzenia sklepu internetowego, platformy B2B czy dowolnej aplikacji, równie istotną kwestią co działanie, jest jej wygląd. Powinien on być nie tylko atrakcyjny, ale też wychodzić naprzeciw konkretnym potrzebom.

Odpowiednie zaprojektowanie UI – czyli interfejsu użytkownika – potrafi mieć ogromny wpływ w rozwoju danej strony. Jego wygląd jest jednym z pierwszych czynników, które wpływają na podjęcie istotnych decyzji – zwłaszcza w przypadku zakupów przez internet. Profesjonalna, atrakcyjna szata graficzna przyciąga i pomaga skłonić do zaufania danej firmie, a tym samym – powierzenia jej swoich pieniędzy.

UI design a decyzje sprzedażowe

Jak wygląd – czyli interfejs użytkownika – realnie wpływa na decyzje sprzedażowe? Przede wszystkim, pozwala on szybko zaprezentować markę i wysłać jasne komunikaty. Odwiedzający rzadko czytają treści – zamiast tego dokonują szybkiego skanowania. Dlatego warto postawić na przejrzysty, czytelny design. Istotne jest odpowiednie kierowanie uwagą użytkownika – za pomocą odpowiednich rozwiązań wizualnych jesteśmy w stanie wirtualnie „poprowadzić go za rękę” i nakłonić do konkretnych działań.

Jednak odpowiednie przygotowanie interfejsu użytkownika nie ogranicza się jedynie do przyjemnego dla oka wyglądu. To także interakcja, którą możemy odpowiednio zaprojektować – a zajmuje się tym dziedzina, znana jako UX design, od angielskiego user experience – doświadczenie użytkownika.

UX design, czyli projektowanie dla użytkownika

UX design jest terminem, który nieustannie zdobywa popularność i często pojawia się zarówno na blogach poświęconych e-commerce, jak i w naukowych opracowaniach. Łączy w sobie wiele kwestii, które istotnie wpływają na interakcję. Głównym założeniem jest wywołanie w użytkowniku pozytywnych doświadczeń – przede wszystkim poprzez wygodną, intuicyjną obsługę.

UX design skupia się na użytkowniku i jego doświadczeniach związanych z korzystaniem z systemu. Choć w tej dziedzinie możemy znaleźć uniwersalne wskazówki, to należy pamiętać, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Odpowiednie, skrupulatne projektowanie doświadczeń użytkownika może przynieść wiele korzyści. Skomplikowane, nieprzyjazne dla użytkownika sklepy internetowe, także te oparte na Magento, nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Czasem wystarczy zmienić kilka rzeczy – takie jak uproszczenie procesu zakupu czy dodanie informacji o statusie – by zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *