Popularne platformy e-commerce – jaką wybrać?

Założenie sklepu internetowego wymaga podjęcia wielu ważnych decyzji. Jedną z pierwszych – i istotnie wpływającą na cały proces wdrożenia – jest wybór platformy e-commerce. Jakie zalety mają popularne rozwiązania i które z nich jest najlepsze?

Magento – platforma e-commerce bez ograniczeń

Magento to platforma chętnie wybierana przez średniej i dużej wielkości marki. Jest to spowodowane możliwościami, jakie ona stwarza. System słynie z licznych funkcjonalności, które można dostosować do swoich potrzeb. Magento samo w sobie ma ogromny potencjał: od podstawowych możliwości, jakie powinien zawierać sklep internetowy, przez rozbudowaną analizę, raportowanie, zarządzanie produktami, po dostosowanie do urządzeń mobilnych czy systemy płatności, a także dedykowane moduły. Magento to także platforma e-commerce, która praktycznie nie ma ograniczeń – z pomocą doświadczonej agencji Magento, uzyskanie niemal każdej nawet wymyślnej funkcjonalności jest możliwe.

To co jest zaletą Magento, dla firmy dopiero raczkującej w eCommerce może okazać się barierą. Ze względu na złożoność systemu modyfikacje wszelkie customowe rozwiązania wymagają wiedzy i pomocy developera.

PrestaShop – e-commerce dla każdego

PrestaShop należy do bardzo popularnych rozwiązań. Otwarty kod e-commerce pozwolił stworzyć prężnie działającą społeczność, a tym samym – znacznie rozbudować całą platformę. Dzięki temu powstało wiele rozwiązań, które można wdrożyć także u siebie. PrestaShop to system skalowalny, który z powodzeniem można wdrożyć w początkującym, dopiero raczkującym biznesie i także rozszerzać go w miarę rozwoju. Radzi sobie także przy mniejszych zasobach i budżetach. Dobrze zoptymalizowany sklep będzie sprawnie działał na nawet słabszych opcjach hostingowych. Zaletą jest także przyjazność interfejsu.

Panel administracyjny jest stosunkowo łatwy i intuicyjny w obsłudze. Otwarty kod powoduje jednak, że w przypadku tej platformy trzeba dbać o bezpieczeństwo i regularną instalację aktualizacji, które pojawiają się bardzo często. Wiele funkcjonalności standardowo dostępnych na innych platformach jest niestety dodatkowo płatnych.

Warto jednak wziąć pod uwagę, że dla dużego ecommerce’u PrestaShop, może okazać się softwarem niedopasowanym do jego skali mający

WooCommerce – sklep internetowy na WordPressie

WordPress jest obecnie dominującym systemem zarządzania treścią, dlatego wtyczka umożliwiająca postawienie na nim sklepu internetowego spotkała się z ciepłym przyjęciem. Dla wielu osób jest ona naturalnym wyborem jako rozszerzenie już istniejącej strony. Nie trzeba uczyć się obsługi nowego systemu, a sama obsługa WooCommerce jest prosta. Jednak funkcjonalność tego rozwiązania jest ograniczona, a jego rozszerzenie wymaga instalacji dodatkowych plug-inów. Prostota może być zarówno wadą, jak i zaletą – wiele zależy od indywidualnych oczekiwań. WooCommerce jest lekkie, elastyczne i intuicyjne. Pozwala także na samodzielne wprowadzanie prostych zmian do naszego sklepu. Liczne wtyczki pozwalają także na stworzenie takiego sklepu, jaki jest potrzebny. Jednak ograniczona funkcjonalność zmusza do sięgania po wtyczki, które często mają dość wysoką cenę. System ten także nie należy do najbardziej skalowalnych.

Shopware – duże możliwości dla e-commerce

Shopware ustępuje popularnością od wcześniej wymienionych systemów, jednak nadal jest jednym z chętniej wybieranych. Czym się wyróżnia? Shopware także jest rozwiązaniem o otwartym kodzie (open source), co pozwala go dynamicznie rozwijać przez społeczność wokół niego skupioną. Jednocześnie oparty jest o PHP, co pozwala dostosować go pod kątem konkretnego biznesu. Posiada także modułową budowę i duże możliwości skalowalności. Co ważne dla biznesów korzystających z narzędzi dla automatyzacji, Shopware powstało jako platforma e-commerce dla SalesManago i takie połączenie daje szerokie możliwości. Jednak także ta platforma ma pewne ograniczenia. Pierwszym z nich jest brak wsparcia dla wielu istotnych narzędzi. Jako system oparty na PHP ma także wysokie wymagania pod kątem zaplecza hostingowego. Shopware także ustępuje popularnością w Polsce pozostałym platformom, co przekłada się na ograniczone wsparcie.

Jaką platformę wybrać?

To, jaka platforma e-commerce powinna zostać wybrana, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim, należy dokładnie przyjrzeć się naszym potrzebom, oczekiwaniom i możliwościom. Przy ograniczonym budżecie i mniejszym asortymencie dobrze sprawdzi się WooCommerce. PrestaShop jest dość uniwersalnym rozwiązaniem, jednocześnie ma dość dużo ograniczeń. Shopware daje duże możliwości, jednak ma integracja z wieloma narzędziami jest utrudniona, a brak popularności w Polsce przekłada się na problemy ze wsparciem. Jeśli jednak szukamy narzędzia kompleksowego, które można pod każdym względem dostosować, to warto zainteresować się Magento. Z tego rozwiązania korzystają sklepy internetowe największych marek: Coca-Coli, Nike czy G2A. Jednak także mniejszy biznes może skorzystać z zalet tej platformy. Żeby jednak cieszyć z wszystkich możliwości, jakie daje Magento, dobrze jest zaufać sprawdzonym, doświadczonym programistom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *