Wzrosty w eCommerce, a usługi kurierskie i pocztowe.

Nawet te przedsiębiorstwa, które do tej pory eCommerce traktowały jako złowrogą wizję przyszłości, z konieczności przeniosły się do świata sprzedaży online. Nagły wzrost zamówień w eCommerce stanowi wyzwanie nie tylko dla samych sprzedawców i ich procesu realizacji zamówień, ale także dla przewoźników i firm kurierskich, które dostarczają produkty do odbiorców końcowych. Zobaczmy jak radzą sobie najpopularniejsze z nich w tym trudnym okresie.

W samych dwóch tygodniach marca, sprzedaż produktów spożywczych wzrosła o blisko 250%, produktów z branży zdrowie i uroda o ok. 140%, a elektroniki o blisko 2/3. Te wszystkie produkty musza być dostarczone do klienta końcowego, które ma kilka możliwości dostawy.

Paczkomaty Inpost

Koronawirus wywołał boom na paczkomaty, a sam InPost przyspieszył wprowadzenie weekendowych dostaw, które do końca kwietnia pozostają w regularnej cenie. Już od dłuższego czasu kupujący coraz chętnie korzystają z przesyłek paczkomatowych, które szturmem podbiły polski rynek. Bezkontaktowe metody odbioru przesyłek stały się aktualniejsze jeszcze popularniejsze, a weekendowa dostawa to dodatkowy argument na skorzystanie właśnie z tego typu dostawy.

Jeżeli jako odbiorca obawiasz się o kontakt z klawiaturą paczkomatu, masz możliwość bezdotykowego odbioru paczki, co prawda taka możliwość była dostępna jeszcze przed epidemią, jednak teraz liczba zainteresowanych nią klientów zdecydowanie wzrosła.

Przesyłki Kurierskie

Większość wiodących firm kurierskich wprowadziła dostawę przesyłek bez podpisu odbiorcy. Co w takim razie z możliwością niepowołanego odbioru przesyłki? W przypadku UPS, Inpostu, a także DPD nie będzie potrzebny podpis odbiorcy. Inpost dostarczą kod obioru, który wystarczy, że podamy kurierowi w momencie dostawy. W UPS mimo zmiany w procesie kurier wciąż będzie musiał nawiązać kontakt z klientem. Odbiorca musi w momencie doręczenia paczki potwierdzić jej odbiór oraz, jeśli dotyczy, pokazać dokument tożsamości ze zdjęciem.

A co z Pocztą Polską?

Wielu utożsamia pocztę z reliktem minionej epoki, jednak także ona dostosowała się do obecnej sytuacji. Zaczynając od godzin otwarcia placówek, na zamknięciu placówek w galeriach handlowych.

  • 6 godzin – tyle będą otwarte placówki w dni robocze

Odbiór przesyłek kurierskich (Pocztex) dostarczanych przez Pocztę Polską będzie odbywał się na podobnych zasadach jak w przypadku usług świadczonych przez firmy prywatne. Metodą zapewniającą bezpieczeństwo ma być okazanie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu czy prawa jazdy. Pracownik spisze 4 ostatnie cyfry numeru okazanego dokumentu. 

Usługa Smart Allegro

Także największy polski marketplace, który przeżywa szturm użytkowników, postanowił dołączyć do ogólnego trendu i wprowadził dalsze udogodnienia związane z dostawą „Smart Allegro”. Do końca kwietnia usługa będzie dostępna dla wszystkich użytkowników za darmo. Czy takie rozwiązanie przyczyni się to do spopularyzowania rodzimej odpowiedzi na Amazon Prime?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *