Z Amazona prosto do paczkomatu InPost?

paczkomat InPost

Z Amazona prosto do paczkomatu InPost? Z nową opcją dostawy to możliwe!

Amazon to jeden z największych przedstawicieli branży eCommerce na świecie, który od 2 marca 2021 r. ma polską wersję platformy. Do tej pory mogliśmy zamawiać produkty jedynie na niemieckiej platformie Amazon.de, która została przetłumaczona na język polski. Wówczas, przy zakupach powyżej 39 euro zyskiwaliśmy darmową dostawę realizowaną przez Pocztę Polską, firmę kurierską DHL i InPost. Opcja ta została poszerzona również o paczkomaty. W lutym 2021 roku Amazon będący już na polskim rynku, podpisał 5-letnią umowę z InPost – polscy użytkownicy platformy mogą więc jeszcze długi czas cieszyć się tym wygodnym rozwiązaniem.

Coraz wygodniejsze rozwiązania eCommerce na linii Amazon-InPost

Wszystko zaczęło się w listopadzie 2020 roku. Jak informował wówczas serwis Puls Biznesu, gigant branży eCommerce rozszerzył swoją współpracę z InPostem. Od tego momentu paczki ze światowych platform Amazona mogły być dostarczane do pobliskich paczkomatów. 

Co oznacza współpraca giganta e-commerce z jedną z ulubionych usług kurierskich polskich konsumentów? Przede wszystkim większą wygodę podczas zamawiania produktów z różnych kategorii. Sam InPost z kolei rozpoczął w ten sposób jedną z ważniejszych współprac, jakie miał dotychczas okazję świadczyć, mimo że pojawiły się głosy o chęci jego sprzedaży. Firma kurierska od jakiegoś czasu z powodzeniem współpracuje już ze świetnie znanym polskim użytkownikom Allegro w ramach pakietu Allegro Smart. Jednak to współpraca ze światowym gigantem może przynieść jej niewspółmiernie wysokie zyski. Wygląda więc na to, że inne firmy kurierskie mogą jedynie z zazdrością patrzeć na rozwój InPostu. 

Ekspresowe przesyłki z Amazona mają wiele zalet

Amazon posiada swoje magazyny w Polsce, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność zakupów na tej platformie. Produkty wysyłane za pośrednictwem InPostu z polskich sieci logistycznych docierają do was szybciej ze względu na mniejszą odległość do pokonania. Rozwiązanie to w połączeniu z paczkomatami rozmieszczonymi już w niemalże całej Polsce pozwala szybko i wygodnie robić zakupy na Amazonie.

Korzystanie z paczkomatów ma jednak również wiele innych istotnych zalet. Przede wszystkim sami decydujecie, kiedy odbierzecie swoją paczkę, a od umieszczenia jej w paczkomacie macie na to aż 48 godzin. Rozwiązanie to z jednej strony odciąża kurierów, z drugiej natomiast kupujących. Dlaczego? Każdy z was zna zapewne z autopsji próby odbiorów paczek od kurierów, kiedy ci nie zastali was w domu. Trudności z tym związane, dzięki paczkomatom stają się na szczęście przeszłością.

Korzystanie z paczkomatów podczas e-zakupów ma także szczególnie istotne znaczenie w dobie pandemii koronawirusa. Rozwiązanie to pozwala uniknąć bezpośredniego kontaktu z kurierem, a co za tym idzie – ogranicza ryzyko zakażenia wirusem. InPost wprowadził także niedawno swoją intuicyjną aplikację, która umożliwia otwieranie skrytek w paczkomacie z poziomu własnego telefonu. To doskonały pomysł, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo użytkowników oraz pozwala dopisać firmie kolejne plusy.

Amazon w Polsce. Konkurencja dla Allegro

Dostępne na rynku rozwiązania eCommerce są kwestią rozwojową. Nie ulega jednak wątpliwości, że na rynku polskim największą popularnością wciąż cieszy się znane każdemu Allegro. Wraz z otwarciem polskiej wersji platformy Amazon, ten z pewnością zawalczy o polski rynek. Świadczyć o tym mogą nie tylko działające w naszym kraju magazyny i sieci logistyczne tej platformy, ale również wdrożenie wspomnianej współpracy z paczkomatami InPost.

Dla Allegro może to być podwójny problem. Z jednej strony wiele mówi się o możliwości wykupienia paczkomatów InPost przez tę platformę. Umowa podpisana z Amazonem zapewne jednak znacznie podniesie kwotę zakupu, co nie powinno nikogo dziwić, ponieważ jest opłacalnym rozwiązaniem. Z drugiej strony Amazon może spowodować na polskim rynku eCommerce prawdziwą rewolucję. Wielu sprzedawców narzeka bowiem na nakładane przez Allegro prowizje, dlatego mogą chętnie przenieść swoją sprzedaż w bardziej opłacalne dla siebie miejsce.

Paczkomaty stanowią obecnie jedną z najwygodniejszych form dostawy. Ich liczba wciąż wzrasta, dzięki czemu swoje przesyłki możecie odebrać coraz bliżej miejsca zamieszkania lub pracy. Zaletą takiego rozwiązania jest swoboda, ponieważ nie musicie spędzać całego dnia w domu w oczekiwaniu na kuriera. Swoją przesyłkę odbieracie, kiedy wam wygodnie, macie na to całe 48 godzin. Paczkomaty szybko przypadły do gustu polskich kupujących, dlatego są coraz częściej wybierane przez sprzedawców z branży eCommerce.

Jeśli jednak dopiero rozpoczynacie swoją przygodę ze stawianiem sklepu internetowego, zgłoście się do Advox Studio. Chętnie pomożemy w zbudowaniu profesjonalnego e-sklepu na jednej z najlepszych dostępnych platform – Magento.  Możliwość wdrożenia integracji zewnętrznej InPost dla Magento skutecznie poprawi zainteresowanie klientów ofertą, ruch na stronie, a w efekcie sprzedaż.