Popularne platformy eCommerce – którą wybrać?

Założenie sklepu internetowego wymaga podjęcia wielu ważnych decyzji. Jedną z pierwszych – i istotnie wpływających na cały proces wdrożenia – jest wybór platformy eCommerce. Jakie zalety mają popularne rozwiązania i które z nich jest najlepsze?

Magento – platforma eCommerce bez ograniczeń

Magento to platforma chętnie wybierana przez średniej i dużej wielkości marki. Wynika to z szerokich możliwości, jakie stwarza. System słynie z licznych funkcjonalności, które można dostosować do swoich potrzeb. Magento samo w sobie ma ogromny potencjał: od podstawowych możliwości, jakie powinien zawierać każdy sklep internetowy, przez rozbudowaną analizę, raportowanie, zarządzanie produktami, po dostosowanie do urządzeń mobilnych czy wdrożenia nowoczesnych systemów płatności, a także dedykowane moduły. Magento to także platforma eCommerce, która praktycznie nie ma ograniczeń – z pomocą doświadczonej agencji , uzyskanie niemal każdej, nawet bardzo skomplikowanej funkcjonalności, jest możliwe.

To, co jest zaletą Magento, dla firmy dopiero raczkującej w eCommerce może okazać się barierą. Ze względu na złożoność systemu wszelkie customowe rozwiązania wymagają wiedzy i pomocy developera.

Jakie przykładowe funkcjonalności umożliwia Magento?

  • mechanizmy promocji i kuponów zniżkowych oparte na regułach
  • powiadomienia o niskich stanach magazynowych
  • elastyczne filtry
  • grupy klientów i role użytkowników
  • schowek (lista życzeń)
  • nawigacja warstwowa
  • recenzje produktów
  • edytowalne atrybuty produktów
  • integracja z wieloma systemami zewnętrznymi (m.in. PayPal, DHL, UPS, FedEx)

PrestaShop – eCommerce dla każdego

PrestaShop należy do bardzo popularnych rozwiązań. Otwarty kod eCommerce pozwolił stworzyć prężnie działającą społeczność, a tym samym – znacznie rozbudować całą platformę. Dzięki temu powstało wiele rozwiązań, które można wdrożyć także u siebie. PrestaShop to system skalowalny, który z powodzeniem można wdrożyć w początkującym, dopiero raczkującym biznesie i także rozszerzać go w miarę rozwoju. Radzi sobie także przy mniejszych zasobach i budżetach. Dobrze zoptymalizowany sklep będzie sprawnie działał na nawet słabszych opcjach hostingowych. Zaletą jest także przyjazność interfejsu.

Panel administracyjny jest stosunkowo łatwy i intuicyjny w obsłudze. Otwarty kod powoduje jednak, że w przypadku tej platformy trzeba dbać o bezpieczeństwo i regularną instalację aktualizacji, które pojawiają się bardzo często. Wiele funkcjonalności standardowo dostępnych na innych platformach, w przypadku PrestaShop jest dodatkowo płatnych.

Warto jednak wziąć pod uwagę, że dla dużego eCommerce’u PrestaShop, może okazać się softwarem niedopasowanym do jego skali.

WooCommerce – sklep internetowy na WordPressie

WordPress jest obecnie dominującym systemem zarządzania treścią, dlatego wtyczka umożliwiająca postawienie na nim sklepu internetowego spotkała się z ciepłym przyjęciem. Dla wielu osób jest ona naturalnym wyborem jako rozszerzenie już istniejącej strony. Nie trzeba uczyć się obsługi nowego systemu, a sama obsługa WooCommerce jest prosta. Jednak funkcjonalność tego rozwiązania jest ograniczona, a jego rozszerzenie wymaga instalacji dodatkowych pluginów. Prostota może być zarówno wadą, jak i zaletą – wiele zależy od indywidualnych oczekiwań. WooCommerce jest lekkie, elastyczne i intuicyjne. Pozwala także na samodzielne wprowadzanie prostych zmian do naszego sklepu. Liczne wtyczki umożliwiają stworzenie takiego sklepu, jaki jest potrzebny. Jednak ograniczona funkcjonalność zmusza do sięgania po wtyczki, które często mają dość wysoką cenę. System ten także nie należy do najbardziej skalowalnych.

Shopware – duże możliwości dla eCommerce

Shopware jest jednym z chętniej wybieranych systemów. Czym się wyróżnia? Shopware także jest rozwiązaniem o otwartym kodzie (open source), co pozwala na dynamiczny rozwój przez społeczność wokół niego skupioną. Jednocześnie oparty jest o PHP, co pozwala dostosować go pod kątem konkretnego biznesu. Posiada także modułową budowę i duże możliwości skalowalności. Co ważne dla biznesów korzystających z narzędzi dla automatyzacji, Shopware powstało jako platforma eCommerce dla SalesManago i takie połączenie daje szerokie możliwości. Jednak także ta platforma ma pewne ograniczenia. Pierwszym z nich jest brak wsparcia dla wielu istotnych narzędzi. Jako system oparty na PHP ma także wysokie wymagania pod kątem zaplecza hostingowego. Mimo sporej popularności, w Polsce Shopware ustępuje pod tym względem pozostałym platformom eCommerce, co przekłada się na ograniczone wsparcie.

Jaką platformę wybrać?

To, która platforma eCommerce powinna zostać wybrana, zależy od wielu czynników. Przede wszystkim, należy dokładnie przyjrzeć się naszym potrzebom, oczekiwaniom i możliwościom. Przy ograniczonym budżecie i mniejszym asortymencie dobrze sprawdzi się WooCommerce. PrestaShop jest dość uniwersalnym rozwiązaniem, jednocześnie ma dość dużo ograniczeń. Shopware daje duże możliwości, jednak w przypadku tej platformy integracja z wieloma narzędziami jest utrudniona, a brak mniejsza popularność w Polsce przekłada się na problemy ze wsparciem. Jeśli jednak szukamy narzędzia kompleksowego, które można pod każdym względem dostosować, to warto zainteresować się Magento. Z tego rozwiązania korzystają sklepy internetowe największych marek: Coca-Coli, Nike czy G2A. Jednak także mniejszy biznes może skorzystać z zalet tej platformy. Żeby jednak cieszyć z wszystkich możliwości, jakie daje Magento, dobrze jest zaufać sprawdzonym, doświadczonym programistom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *