eCommerce news #no. 6. – rzut oka na B2B

Przyspieszony przez pandemię koronawirusa rozwój branży eCommerce, nadchodzący najgorętszy okres sprzedażowy (ostatni kwartał roku) – to tylko dwa z licznych powodów, dla których praca w eCommerce wymaga wysoko rozwiniętych umiejętności zarządzania i planowania. Jak sobie pomóc w tych zadaniach? Najlepsze narzędzia i boostery napędzające eCommerce przedstawia Marketing i Biznes. Wśród polecanych znajdą się m.in. platforma łącząca społeczność praktyków, urządzenie do automatyzacji fotografii produktowej, czy narzędzie poprawiające sprzedaż dzięki automatycznym follow-upom ofert sprzedażowych.

A teraz rzut oka na branżę eCommerce B2B. Decydując się wyjść naprzeciw temu segmentowi klientów, musisz przemyśleć wiele istotnych kwestii. Jednak korzyści płynące z digitalizacji sprzedaży B2B są na tyle duże, że warto poświęcić czas i zasoby na przygotowanie spójnej i skutecznej strategii. Od czego zacząć? Dariusz Kobza w artykule dla Izby Gospodarki Elektronicznej wyjaśnia podstawowe różnice między sprzedażą B2B a B2C. Dalej, wyjaśnia jaki potencjał drzemie w eCommerce B2B, który jest jednym z najszybciej rozwijających się modeli sprzedaży. Jak pokazują niektóre badania – ten rynek globalnie wyceniany jest nawet na ponad 12 bilionów dolarów. Tak wysokie kwoty wynikają z samej charakterystyki branży B2B, w której współpracuje szeroka sieć klientów końcowych – hurtowników, dużych detalistów, czy sprzedawców. Z artykułu dowiecie się o korzyściach wynikających z digitalizacji tego modelu sprzedaży, a także jak zacząć wdrażać sam proces – począwszy od podstaw prawnych, poprzez definicję celów, potrzeb klienta, ustalania budżetu, aż do wyboru platformy B2B.

Jednym z najważniejszych zadań w trakcie przygotowania do digitalizacji segmentu klientów B2B jest zbudowanie buyer persony. Działanie to pozwoli na zrozumienie zachowań i decyzji klientów B2B. Nowy Marketing podpowiada, jakich błędów uniknąć podczas tego niezwykle ważnego działania. Do najczęstszych należą – opisywanie klienta, a nie jego decyzji, tworzenie buyer persony na podstawie zbyt ogólnych informacji i własnych przekonań oraz tworzenie zbyt wielu person. Na szczęście portal nie zostawia nas bez rozwiązań. Sprawdźcie, jakie daje wskazówki, by etap budowania modelowego profilu idealnego klienta zakończył się sukcesem.

___

Źródła:

  • https://bit.ly/3zkffst
  • https://bit.ly/399Vmt6
  • https://bit.ly/3tCUVB4